Monday, June 29, 2009

E-commerce-н ирээдүй


Үл үзэгдэх дэлгүүрийн сагс, кассны оочиргүй худалдаа хийх, бэрхшээл, ядаргаагүй тусламж авах гэх мэт зүйлс e-commerce-н ач буянаар алга болж байна. Өнөөдөр e-commerce-н хөгжлийг ердөө л эхэн үедээ явна хэмээн үздэг. Яг хүссэн зүйлсээ интернэтийн браузерын тусламжтайгаар олж авах нь бага зэрэг хүндрэлтэй асуудал болж байна. Хэрэглэгчид мэдээллийн нууцлалд итгэхгүй, тэдний мэдээлэл буруу замаар орох вий гэхээс болгоомжилж хувийн мэдээллээ өгөх дурамжхан хэвээр байсаар л байна. Хэдий тийм ч гэсэн өнөөдөр интернэтээр өдөрт хэдэн тэрбум долларынөдөр ирэх тусам улам нэмэгдсээр байна.

E-business ирээдүйд хэрэглэгч бидэнд маш том боломжуудыг авчрах нь ээ. Хэрэглэгч өөртөө яг тохирсон зүйлийг хайж олохоос гадна өөр хэн нэгэнд зориулж юу авбал зохимжтойг ч мэдэж чадах юм. Энэхүү боломжуудыг narrowcasting гэж нэрлэгдээд байгаа шинэ технологийн тусламжтайгаар гүйцэтгэж чадах юм. Энэхүү narrowcasting гэдэг нь хэрэглэгчдийн оруулсан мэдээллийг цуглуулах бөгөөд сервир тус хэрэглэгчдээс хуримтлагдсан мэдээллүүд дээр суурилан хариу үйлдэл хийх юм. Энд энэхүү технологи хэрхэн ажиллах талаар нэгэн жишээ дурьдъя: Өнөөгийн байдлаарүсвэл тэд хаашаа явахаа шийдэхийн тулд хэд хэдэн газар луу утсаар ярих эсвэл хэд хэдэн вэб хуудсаар зочилдог. Харин энэхүү процессыг аялалын компанийн вэб хуудас дээрх шинэ narrowcasting гүйцэтгэхдээ хэрэглэгчээс хэд хэдэн хувийн шинжтэй асуултууд асуух болно. Гадагшаагаа аялах дуртай юу, амралтандаа хэр хэмжээний мөнгө зарцуулах, хэдэн настай гэх зэрэг... Эдгээр асуултуудын дараагаар narrowcasting хэрэглэгчдэд тэдний хүссэн шаардлагуудад нийцэхүүц хэд хэдэн амралтын газрыг үнийн багц зэргийн хамтаар санал болгох юм. Ингэснээр хэрэглэгчид янз бүрийн сонирхолтой олон хүнийг хамарсан нийтлэг амралт биш харин зөвхөн өөрт нь зориулагдсан амралтын хувилбарууд тодроос хүссэнээ сонгох боломжтой юм. Энэхүү шинэ narrowcasting технологи нь цаг хэмнэсэн хурдацтай төдийгүй аялалын компаниуд, амралтын газрууд гэх зэрэг бизнесийн хүрээнийхэнд сурталчилгаа, марктенгийн үйл ажиллагаа зэрэгт зориулах мөнгийг нь хэмнэх боломж өгч байна.

Шинэ narrowcasting нь мөн e-commerce-д өөр нэгэн хэв маягийг бий болгох юм. Шинэ quantum процессор нь компьютерт 2 дахин хурдан байх боломжыг олгож байгаа бол High Definition телевизийн системд хүмүүс телевизийн төхөөрөмжөөрөө интернэтээр аялах, онлайн худалдаа хийх боломжыг олгох юм. Хэрэглэгчид телевизээр шууд худалдаа хийдэг боломжтой болох гэж буй явдал нь бизнес болгоныхны мөрөөдөл болж байгаа билээ. Учир нь хэрэглэгчид яг харж буй зүйлээ тэр цаг мөчдөө худалдаж авч чадах юм. Ингэснээр бизнесийн газрууд хэрэглэгчид тэдний нэрийг мартчих вий, тэдний дэлгүүр лүү хүрч очихоос төвөгшөөх вий гэсэн санаа зовоосонүйлсээ мартаж болох нь ээ. Энэ narrowcasting нь мөн хэрэглэгчдэд илүү их хамгаалалттай аюулгүй байх боломжыг бүрдүүлж байгаа юм. Хэрэглэгчдийн дугаарыг нууцалсан өндөр нууцлал бүхий программ нь кредит картны дугаарыг авах боломжыг хакерууд болон борлуулагч байгууллагуудад олгохгүй болох юм.

Хэн нэгэн интернэтээр нисдэг машин худалдаж авах боломжтой эсэхийг хэлж мэдэхгүй зүйл. Гэвч хэрэв тэд худалдаж авах болвол мэдээллийн өндөр нууцлалтайгаар, боломжын үнээр, хүссэн загварын машинаа худалдаж авч чадна. E-commerce-д хэрэглэгдэж буй технологиуд одоогоор маш залуухан байгаа хэдий ч тун удалгүй хамаг л өндөр түвшиний систем дэлхий дахинд бий болох нь тодорхой.

No comments: