Saturday, December 19, 2009

CRM-н хэрэглээ


Интернэт худалдааг өргөн дэлгэрүүлж хүн болгонд санал болгох нь нэн тэргүүний чухал асуудал болж байгаа билээ. Ингэснээр интернэтээр дамжуулан худалдаа бизнесээ явуулахад дөхөм болох юм. Харин ингэхийн тулд хүмүүсийн мэдлэг боловсролыг сайжруулах шаардлагатай байгаа юм.

Интернэт хэрэглээ нэмэгдэх тусам тухайн бизнес хөгжиж, байгууллагад өрсөлдөх давуу тал олгож байдаг. Тэгвэл байгууллага интернэтээр дамжуулан хэрэглэгчидтэйгээ харилцаж, тэдэнтэй илүү ойр байж санаа бодлыг нь үргэлж сонсон улмаар цаашдын үйл ажиллагаандаа тусгаж ажиллах нь тэдний бизнесийн үнэ цэнийг илүү нэмэгдүүлж байдаг. Учир нь аливаа бизнесийн амжилттай ажиллах нь хэрэглэгчиддээ үзүүлэх үйлчилгээнээс шалтгаалдаг гэж хэлж болно. Тиймээс бизнесийн байгууллагууд үйл ажиллагаандаа интернэтийн технологийг нэвтрүүлж, интернэтээр дамжуулан хэрэглэгчидтэйгээ харилцах үйлчлэх үйл ажиллагааг харьцангуй ихээр нэвтрүүлж байгаа билээ.

Байгууллагын оршин тогтнох, бизнесийн амжилтанд хүрэх гол нөхцөл бол харилцагч, хэрэглэгчтэй байх гэдэг нь тодорхой. Загас усгүй бол амьдрахгүйтэй адилаар бизнес хэрэглэгчгүй бол амьдрахгүй. Хэрэглэгчдэд чанартай бүтээгдэхүүн үйлчилгээ нийлүүлэх, бизнесийн хэвийн үйл ажиллагаа явуулахад танай түнш, харилцагч байгууллагууд ч асар чухал үүрэгтэй. Хэрэглэгчид, харилцагчид гэдэг бол санхүүгийн тайлан баланст мөнгөн дүнгээр тусгагддаггүй хэдий боловч байгууллагын хамгийн чухал хөрөнгө, баялаг байдаг. Тэгвэл та өнөөдөр энэхүү чухал хөрөнгөө хэрхэн удирдаж, хөтөлж байгаа вэ? Таны бизнесийг хөгжүүлэн түргэтгэх, өргөжүүлэн тэлэх тэр боломжийг та ашиглаж чадаж байна уу? Та өөрийнхөө байгууллага, компанийн имиж, нэр хүндийг өргөхийг хүсэж байна уу? Та өөрийнхөө бүх харилцагч, хэрэглэгчийг таних уу? CRM нь байгууллагын бүх хэрэглэгч, харилцагчийн талаарх мэдээлэл бүхий цогц мэдээллийн сан үүсгэх бөгөөд бүтээгдэхүүн үйлчилгээ, борлуулалт, худалдан авалтын талаарх гэрээ хэлцлүүд, төлбөр тооцоо, авлага өглөгийн, харилцагчаас ирсэн санал гомдол, уулзалт зөвлөгөөний талаарх дэлгэрэнгүй бүртгэлийг хөтлөх болно.

Энэхүү цогц мэдээллийн сан дээр үндэслэн удирдлагын, маркетингийн, борлуулалтын, үйлчилгээний, хэрэглээний талаар анализ шинжилгээ хийж, ирээдүйн төсөв төлөвлөлтийн төлөвлөгөө гаргана, гэрээний нөхцөлүүдийг автоматаар хянаж, шаардлагатай үед сануулга өгнө, борлуулалт, үйлчилгээний албадын үйл ажиллагааг уялдуулна, харилцагчдыг ашиг сонирхол, үйл ажиллагааны салбар, чиглэлээр нь бүлэглэнэ, бүлгүүдэд зориулсан бүтээгдэхүүн үйлчилгээг санал болгоно, харилцагчдыг эрэлт хэрэгцээг судална, харилцагчдын хооронд бизнесийн гүүр болж харилцан бизнесийг хөгжүүлнэ гээд дурдаад байвал маш олон боломжийг бий болгоно.

1970-аад оны дунд үеэс Мэдээлэл, холбооны технологи (Information Communication Technologies-ICT) болон тэдгээрийн хөгжилд ашиглах нь аажим аажмаар нэмэгдэж байсан юм.

1. Шинэ хэрэглэгчийг нэмэгдүүлэх

Тухайн компанийн бүтээгдэхүүн болон үйлчилгээг сонирхож болох, мөн тэгэж таамаглаж буй хүмүүсийг төлөвлөгөөндөө ашиглаж болно. Электрон шуудангийн үйл ажиллагаа явуулдаг аж ахуйн нэгж болон вэб сайт, интернет сайтын компаниудаар дамжуулж цоо шинэ хэрэглэгчээр хүрээгээ өргөжүүлж болохоос гадна өөрийн мэйл хаягаа үлдээсэн боловч бараа үйлчилгээ худалдан аваагүй сонирхогч хэрэглэгчийн тоог нэмэгдүүлж болно.

2. Худалдааны санал
Шууд аргаар худалдан авахыг санал болгох үед хэрэглэж болно. Каталогио явуулах юм уу, шинэ барааны танилцуулга, урамшуулалт худалдаа, хямдралын танилцуулга зэргийг явуулснаар хэрэглэгчийг худалдаа хийх боломжийг олгож болно. Мөн хэрэглэгчийн судлагаанд тулгуурлан cross-selling, up-selling зэргийг үр дүнтэйгээр дэлгэрүүлэх суурь ч болж болох юм.

3. Үндсэн, өөрөөр хэлбэл хуучин хэрэглэгчдэд зориулсан үйлчилгээ, менежмент

Юуны өмнө И-мэйл нь маркетингийн нэгэн хэрэгсэлийн хувьд хамгийн сайн тал нь товч бөгөөд тодорхой ойлголцол юм. Энэ жилийн эхээр АНУ-ийн ............ тэмцээн дээр интернэт үйл ажиллагаа явуулдаг олон ААН өөрийн байгууллагаа олон таниулахын тулд хэдэн сая долларын сурталчилгааны төлбөр төлөн шүүмжлэгчдийн анхаарлыг эдийн засгийн тал дээр маш их татаж чадсан. Мэдээж тухайн тэмцээний үзэгчдэд зориулсан сурталчилгаа болон И-мэйл маркетинг нь зорилго, нөлөөлөх үр дүн зэрэг тал дээр маш их ялгаатай боловч иймэрхүү их хэмжээний зардал нь интернет бизнесийн зах зээл дэхь итгэлцэлийг унагаасан шалтгаан болсонтой харьцуулахад И-мэйлд зарцуулж буй хөрөнгийн бараг 0 тэй тэнцэнэ гэж хэлэхэд болно.

Хоёрдугаарт, хэрэглэгчдийн шинээс гадна өндөр хэмжээний хариултууд. Нэгэн судлагаанаас харвал И-мэйл ашигладаг компанид 36 цагийн дотор 80% -д нь хариу ирдэг бөгөөд И-мэйл бага хэрэглэдэг хэрэглэгчдийн 80% нь 4 цагийн дотор ирсэн мэйлийнхээ хариуг явуулдаг гэжээ. DM нь ихэвчлэн ААН-ийн сурталчилгааг л ерөнхийд л илгээдэг, шуудан харилцааны хувьд дундажаар 10 - 20% нь хариу захиа авч чаддаг учраас итгэлцэлийн бодит чанарыг бууруулж болох юм. Вэб хуудсаар хэрэглэгч хүлээж авах нь хэрэглэгч өөрийн биеэр тус хуудсыг харахаас гадна сэтгэгдэл үлдээх зэрэг нь цаг хугацаатай, бодит цаг хугацааг харуулж чадахгүй зэрэг талтай бол электрон шуудан нь 4 зүг 8 зовхист явуулж болохоос гадна хоёр талын хоорондын харилцааг хадаглаж болох зэрэг тал дээр хэрэглэгчтэй харьцах хамгийн сайн арга гэж хэлж болох юм.

Мөн электрон шуудан нь е-СRM төлөвлөгөөг үр дүнтэйгээр хэрэгжүүлэх нэг арга юм. Online ААН-үүд нь хэрэглэгчидтэй шууд харилцах чадвартайгаас гадна Offline ААН-ийг бодвол хэрэглэгчийг татах тал дээр ашигтай болзолтой, дижитал орчинд Click Stream Analysis зэрэг аргаар Online байгаа хэрэглэгчийн үйлдэлтэй холбоотой мэдээлэл цуглуулж анализ хийн хэрэглэгчийн сонирхолыг юу татаж байгаа, юу татахгүй байгааг нарийн шинжилж, үүнд тааруулж харьцаж чадна. Өөрөөр хэлбэл, ААН-ийн зорилго нь хэрэглэгчийг харьцангуй нарийвчлан ангилж чадахаас гадна хэрэглэгч тус бүрийн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ, бараа хүргэлт зэргийг ялгаж салгаж чадах ба онолоор бол One-to-one маркетингт илүү ойртож чадна. И-мэйл нь дээрхтэй адил СRM стратеги биелэлтийг маш чухал нөхцөлөөр хангадаг. Хэрвээ DM -ыг ашиглан дээрхтэй төстэй хөтөлбөр хэрэгжүүлнэ гэвэл тухайн ААН нь харьцангуй өндөр өртөг, цаг хугацаа зарах болно. Гэвч И-мэйл нь зүг зүгийн олон хэрэглэгчийг нэгэн зэрэг амар хялбар, шинэ, хурдан аргаар сэтгэл ханамжийг өгч чадах учраас ААН -ийн Mass Customization-ийн зорилгыг биелүүлэхэд тус болж чадна. И-мэйл нь үүнтэй адил олон янзын давуу чанараар Online ААН-ийг маш давуу чанартай болгож байгаа бөгөөд ААН-ээр зогсохгүй Click & Mortar хэлбэр лүү шилжих гэж буй Offline ААН-үүдийн хувьд ч бодож үзэх л саналын нэг юм. Гэвч хэрэглэхэд амар гээд И-мэйл маркетингийг салгаж ангилалгүйгээр хэрэгжүүлвэл ААН, байгууллагад тус болох биш, харин ч эсрэгээр тухайн байгууллагын имиджийг үгүй хийж болох аюултай байж болохыг санахад илүүдэхгүй.

Интернэт нь хэрэглэх тусам орхих аргагүй ховор технологийн нэг. Анхны сүлжээний хөгжлөөс одоог хүртэл интернэт хэрэглэгчдийн тоо 605 саяыг давсан байна. Дэлхий нийтийн нийтлэг үзэгдэл болж, нийгэм, бизнесийн амьдралд өөрчлөлт оруулжээ. Дээр нь шинээр нэмэгдэн буй технологитэй хамтран ирээдүйд нөлөөлсөөр байна. Мэдээлэл, холбооны технологийн салбар шинэ тутам хөгжиж байгаа ч өнөөдөр хувь хүн, байгууллага, төр засаг болоод нийгэм эдийн засгийн бүхий л салбарт хүчтэй нэвтэрч , хурдацтай хөгжихийн хэрээр тэдгээрийн нэгдэлт маш хүчтэй өрнөж байна. Ийнхүү байгууллага, компаниуд өндөр хүчин чадалтай брэнд компьютеруудаар тоноглогдож, өндөр хурдтай интернэтээр мэдээллийн технологийн дэд бүтцээ бий болгосон бол одоо эдгээрийг ашиглан системчлэгдсэн мэдээллийн системийг бий болгож бүтээмжээ нэмэгдүүлээд зогсохгүй, өрсөлдөөний давуу талаа бий болгох боломжтой юм. Хүн бүр хэрэглэгч байдаг. Тэгвэл та өөрөө тухайн үйлчилгээгээр үйлчлүүлэхдээ ямар зүйлийг хүсэн хүлээдэг вэ? Ийм байдлаар та өөрийгөө харилцагчтайгаа холбож өгөх ёстой юм. Ингэж байж та жинхэнэ үйлчилгээг бий болгож чадна. Та ажилчидаа хэрэглэгчидтэй харилцах, ярилцах боломжийг нь гаргаж өгөх ёстой юм. Мөн өөрөө жинхэнэ, шударга байж чадах аваас хэрэглэгчид тантай үнэн сэтгэлээсээ харилцах болно. Ингээд та хэрэглэгчидтэй харилцаж, тэдний хүсэж буй үйлчилгээг мэдсэн бол та хэрэглэгчидэд үзүүлэх үйчлилгээний стандартыг тогтоох ёстой юм. Гэхдээ энэ нь та хэрэглэгчидийн хэлсэн болгоныг заавал үзүүлэх ёстой гэсэн үг биш шүү дээ. Та хамгийн сайнаараа л хичээх ёстой юм. Хамгийн гол нь хэрэглэгчидээ хүндэтгэх хэрэгтэй.

1 comment:

3apaa said...

(Мэдээж тухайн тэмцээний үзэгчдэд зориулсан сурталчилгаа болон И-мэйл маркетинг нь зорилго, нөлөөлөх үр дүн зэрэг тал дээр маш их ялгаатай боловч иймэрхүү их хэмжээний зардал нь интернет бизнесийн зах зээл дэхь итгэлцэлийг унагаасан шалтгаан болсонтой харьцуулахад И-мэйлд зарцуулж буй хөрөнгийн бараг 0 тэй тэнцэнэ гэж хэлэхэд болно.) oilgosongui :(